11.6.14

Decora les teves samarretes amb ceres



Avui us ensenyaré una tècnica ben original que vaig aprendre ja de ben petita i que potser, molts de vosaltres ja coneixeu també. Es tracta d'un procés molt senzill i ràpid que et permetrà renovar les teves samarretes bàsiques amb quatre coses que tots tenim per casa, i amb la qual podràs passar grans moments de diversió amb els més petits de la casa.

Necessitem: ceres tipus plastidecor/crayola, una maquineta, tisores o cúter, la planxa, diaris, paper de forn antiadherent o folis i una samarreta.



Ja ho tens tot?
Doncs bé,  ... és hora de posar-se a treballar!

Instruccions:

El primer que farem serà retallar el motiu o dibuix que volem utilitzar com a plantilla.  Podem estampar la silueta o omplir l'interior de la figura, que és el que he fet jo en aquest cas.  



Després, preparem la samarreta sobre una superfície llisa, col·locant en el seu interior uns diaris perquè durant el planxat no traspassi la cera a la part del darrera. Un cop estirada, posa el teu disseny sobre la roba, no cal enganxar-lo.

A continuació, selecciona els colors que utilitzaràs per a l'estampació i fes-los punxa amb la maquineta. Guarda els encenalls sobre un tros de paper o recipient ja que els utilitzarem per donar color a l'estampació. Els pots esmicolar una miqueta amb els dits, tot depèn de l'efecte final que li vulguis donar.  

Quan tinguem la punta necessària per a cobrir el disseny anirem escampant els encenalls sobre la zona del dibuix. 


Posa amb cura, el paper d'enfornar o foli sobre el disseny i passa la planxa ben calenta sense moreu gaire i fins que vegis que la cera es comença a fondre. He repetit el procés 3/4 vegades utilitzant papers nous per tal d'eliminar l'excés de cera. 



Aixequem el paper... i en 10 minuts ja tens a punt una samarreta renovada! 
M'encanta el resultat d'aquesta tècnica!!!


Espero que t'hagi agradat i que t'animis a fer la teva pròpia estampació.

P.D:  Aquesta tècnica d'estampació és especialment resistent al rentat, cal planxar-la però pel revers perquè la cera no s'enganxi a la planxa.


7 comentaris:

  1. Apa, qué guai l'entrada!! M'encanta Mercè!! Soc de Barcelona pero visc a Santiago, i m'agrada molt haber-te trobat (perdó per les possibles faltes ortogràfiques fa molt que no escric en català). Qué tal si introdueixes la traducció de les entrades. Segur que en tindrés més seguidors.
    Petons!
    Visita el meu blog i et faràs unes rises amb les ironíes del meu fill.

    ResponElimina
  2. Gràcies guapa!!!
    De ben segur que em trobaràs passejant pel teu bloc.
    Seguim en contacte ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aixó espero i desitjo. Jo ja estic engantxada al teu. :)

      Elimina
  3. Esta sí que la hago, hoy mismo, voy hacer una pequeña prueba con mi hijo que le va a encantar; me paso y te cuento Mercè.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qué bien Pilar, seguro que os lo vais a pasar muy bien. Me muero de ganas de ver vuestra creación!!!!

      Elimina
  4. Mercé, que blog más bonito. Enhorabuena y genial el estampar sin parar. Me encata.
    Raquel

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Raquel, te animo a que pruebes!!!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...